BLOG DEMO TALEBİ

İpekyol: Nebim V3 Uzaktan Perakende Satış ve Tahsilat ile Mağaza Cirolarımızı Artırdık

Röportajın videosunu izlemek için tıklayınız>

Türk hazır giyim sektörünün önemli markalarından olan İpekyol Nebim V3 ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. İpekyol yetkilileri, pandemi döneminde Nebim’in geliştirdiği ve İpekyol, Machka, Twist markaları için kullandıkları Nebim V3 Uzaktan Perakende Satış ve Tahsilat projesiyle ilgili detayları paylaştı.

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?

Hakan Duran – Bilgi Teknolojileri ve E-ticaret Direktörü: “Firmamız ilk yolculuğuna 1986 yılındaki kuruluşuyla başlıyor. Türk hazır giyim sektöründe önemli markalardan biri haline geliyor. Daha sonra Ayaydın Group’un Miroglio Group ile kurduğu ortaklığın şirketin büyüme planlarında çok ciddi etkisi oluyor. Şu anda yaklaşık 300 tane mağaza ile hem ülkemizde hem Bahreyn’de, Azerbaycan’da, Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kazakistan gibi yaklaşık 10 ülkede İpekyol, Machka ve Twist mağazaları ile müşterilerine moda ürünlerini beğenilerine sunuyor. Kadın giyim sektörünün en önemli ve en beğenilen markalarından biri. Geçtiğimiz yıllarda yapılan araştırma ile de bunu tescil etmiş olduk. Önemli bir kurum. Perakendenin büyük oyuncularındanız. Yaptığımız işlerle de bu sektöre yön vermeye çalışıyoruz. Edirne’de mimari ödül almış bir fabrikamız var. Orada da yaklaşık 600 kişi çalışıyor. Grup olarak bakıldığında 2000 kişilik bir aileyiz. Hep birlikte daha güçlüyüz.”

Nebim V3 Uzaktan Perakende Satış ve Tahsilat uygulaması firmanızda nasıl yönetiliyor? İşleyişten biraz bahsedebilir misiniz?

Hakan Duran – Bilgi Teknolojileri ve E-ticaret Direktörü: “Pandemi dönemi herkes açısından bakıldığında yaşayış şeklini, ticaretin şeklini, toplantıların şeklini, her şeyin şeklini değiştirdi.  Alışverişin de şeklini değiştirdi aslında. O dönemde herkes evlere kapanınca herhalde en çabuk uyum sağlayanlar teknoloji firmaları ve teknoloji departmanları oldu. Bizim de o dönemde Nebim ile bir toplantı serimiz oldu. Sizin ve bizim tarihimizin en kalabalık toplantısı olabilir.  Süreci ana hatlarıyla şöyle anlatabilirim, zaten detaylı olarak diğer arkadaşlarımızda anlatacaklardır. O dönem mağazaların kapandığı bir dönemdi ve herkes evdeydi. Biz de nasıl satış yapabiliriz diye düşünüyorduk. Bu konuda bir toplantı serisi başladı. Ortaya güzel bir ürün çıktı. Nebim ’in bize farklı bir yaklaşımı var. Bütün konularda desteğini esirgemiyor. Gündeme getirdiğimiz konularda hızlıca yanıt almaya çalışıyoruz. Zaman zaman tabi ki yoğunluktan dolayı bizim veya sizin tarafta bir gecikme oluyor. Ancak biz özel bir müşteri olduğumuzu hissediyoruz. Bunu özellikle belirtmek isterim.

Bu projede de herkes katılım sağladı. En uç noktada bu işi kullanacak arkadaşlarla, arka planda aslında IT’ de bu işi yapacak arkadaşlar, müşteriye dokunan CRM departmanı, perakende departmanı bütün birimler bu işin içindeydi. Bu sayede çok güçlü bir iş birliği olduğunu düşünüyorum. Diğer bir boyutu ise üst yönetim bu işin çok içerisindeydi bizde, çok inandı. Üst yönetimimiz ve genel müdürümüz Uğur Bey. Sürekli bizden bilgi aldı. Ne yaptığımızı sordu, önerilerde bulundu. Yönlendirmeler yaptı. Hereksin bu projeden çok büyük umudu vardı. İşin bu tarafının da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yani ekiplerin iş birliği, üst yönetimin desteği, inanmak. Teknoloji dünyasında birçok proje söylenmez ama ben bu konularda biraz açık sözlüyümdür. Birçok proje aslında beklenen faydayı sağlanmamasına rağmen biraz abartılarak anlatılır. Başarısızlıklarda çok ön plana çıkarılmaz ama biz bu projede çok güzel sonuçlar elde ettik. Ben bunun altında bütün ekibin inanmışlığının ve bu işi gerçekten kurtarmak için sonuna kadar mücadele etmesinin olduğunu düşünüyorum. Hem bizim iç departmanlarımızda hem saha ekibinin sahiplenmesi çok önemliydi. Saha ekiplerimiz bazı konularda olmaz dediler, bu böyle çalışmaz dediler, bizi yönlendirdiler. Güzel bir iş birliği ve sinerji yakalandı ve ortaya çok güzel bir iş çıktı. Sonuç olarak da çok kısa bir sürede devreye alındı. Sonuçlarını birazdan arkadaşlar aktaracaklar zaten, güzel hikayeler de var. Bizi en çok mutlu eden şey teknoloji birimi olarak müşteriye dokunduğunda ve bir mutluluk yarattığında ve tabi ki ciro yarattığında daha da çok mutlu oluyoruz. Bunların birçoğunu sağladığımızı düşünüyorum. Kesintisiz bir alışveriş deneyimi, evden alışveriş deneyimi sağlamaları anlamında da faydası olduğunu düşünüyorum. Bundan sonra da Nebim ile başka projelerimiz var. e-İrsaliye projemizi bitirdik. İYS projemiz var. Böyle bir sürü proje geliyor. Nebim ’de buradaki önemli oyunculardan bir tanesi. Bizim ERP ve POS ana sistemlerimiz Nebim üzerinde çalışıyor. Bu konuda da yüksek bir iş birliğimiz var. Yeni projeleri, farklı projeleri yapmaya çalışıyoruz arka planda. Gerek yöneticilerle birlikte, ürünün mutfağına da bir taraftan girdiğimizi hissediyorum. Temassız ödeme modülü gibi düşündüğümüz şeyler var.  Güzel gidiyor. İnşallah hissedarları, mağaza çalışanlarını, müşterileri ve bizleri mutlu eden, sonuçları güzel olan projeler yaparız.”

Projede karşılaştığınız zorluklardan ve bu zorlukları nasıl aştığınızdan bahsedebilir misiniz?

Gözde Aslan, Sistem Analisti: “Uzaktan Satış projesi kullanıcılara aslında en doğru ve konforlu hizmet verebilmek için detaylı analizler sonucunda ortaya çıkmış bir proje. Projenin en büyük zorluğu aslında çok kısa sürede canlıya geçişimizin olmasıydı ancak tüm departmanlarımızın bu projeyi çok fazla sahiplenmesi buradaki zorluğu avantaja çevirmemizi sağladı. Tüm analiz toplantılarına, mağaza yöneticilerimiz, bölge müdürlerimiz, diğer departman yöneticilerimiz katıldı. Herkesin kattığı yeni fikirler doğrultusunda proje daha da anlamlandı. Tabi ki her projede olan ufak tefek sorunlar oldu ama şunu söylemem gerekir ki çok az sorunla bu projenin geçişini yaptık. Ufak tefek sorunları ise, Nebim ekibi ile anlık olarak konuşarak hemen çözdük. Aslında sorun bile olmadan çözdük diyebilirim.”

Uygulamanın satışlara ne gibi etkisi oldu? Projenin sağladığı en önemli faydalar nelerdir?

Feyza Demir, Bölge Müdürü: “Projenin başında yaptığımız uzun toplantılar o kadar keyifli değildi. Özellikle bizim gibi saha ekipleri için. Çünkü biz sahada müşteriler ile mutluyuz. Biz sahada insanlara dokundukça mutluyuz ve keyif alıyoruz. Bu noktada mağazalarımızın kapanması zorunluluğu ortaya çıktığında doğal olarak müşterilerimize ulaşmak için alternatif satış kanalları aradık. Yaptığımız beyin fırtınaları sonrasında az önce Hakan beyin de değindiği gibi Nebim ile ortak bir projeye dahil olduk. Oldukça uzun soluklu bir projeydi. Güzel iş sonuçları da elde ettik. Bunu projeyi hayata geçirdiğimizde hiç ön görmediğimiz ama gün içerisinde aslında defalarca karşılaştığımız farklı sorunlara da çözüm olduğunu fark ettik. Örneğin; müşterimiz çok bunalmış, sadece biraz hava almak için dışarı çıkmış ve yolu bizim mağazamızdan geçmiş. O sırada mağazamızda gördüğü bir ürünü çok beğenmiş ama alışveriş yapmak için hazırlıklı çıkmadığı için siz hiç üzülmeyin bizim uzaktan satış imkânımız var deyip uzaktan satış imkânı ile satış yapabildik. Bu vesile ile arkadaşına hediye almak istiyor, annesine, kardeşine aile bireylerine hediye almak isteyenler için de güzel bir çözüm oldu. Çok farklı örneklerde de müşterilerimize yardımcı olabildik. Bu noktada bizim için hem müşterinin memnuniyetini sağlamak hem de farklı çözümlerle müşteride güzel bir his bırakmak çok keyifliydi. Bizim artık çok ciddi anlamda ayrı bir satış kanalımız var diye düşünüyoruz. Bunu biraz daha iyileştirmek, geliştirmek, farklı versiyonlarda nasıl kullanabiliriz diye de sizinle ortaklığımız bu noktada da devam edecek. Tabi size de çok teşekkür ediyoruz. Yaptığımız satışta da beklentimizin üzerinde ciro elde ettiğimizi de belirtebilirim.”

Mağazanızda bu işleyişi kısa sürede nasıl sağladınız?

Vuslat Dilara Balpınar, Venezia Outlet Mağaza Müdürü: “Müşterilerimiz gerçekten pandemi sürecinden sonra markamızı çok özlemişlerdi. Ama yine de AVM’ler açıldıktan sonra mağazalara gitme konusunda bir endişeleri vardı ve bu endişeleri devam ediyordu. Mağazalarımızı arayıp, aradıkları ürünleri sorarken bizlerden uzaktan satış da yapıyoruz geri dönüşümüz ve onlarla Whatsup üzerinden görüntülü konuşarak mağazamızı gezdiriyor oluşumuz, tekrardan farklı ürünler öneriyor oluşumuz müşterilerimizi çok memnun etti. Ödeme kolaylıkları, iade kolaylıkları hemen hızlı bir şekilde ürünlerin hazırlanması ve onlarla sanki yanımızdaymış gibi mağazalarımızı geziyor, görüyor olmaları da onları çok mutlu etti ve olumlu bir dönüş aldık. Farklı farklı şehirlerden de bir sürü müşterilerimizle görüşme fırsatımız söz konusu oldu. Kendilerinden uzun vadede olumlu dönüşler alacağımızı, mağazalarımızı ziyaret edeceklerini düşünüyoruz. Bu tarzda çok olumlu geri bildirimde bulundular. Bu süreçte çok mutlu olduk. Cirolarımıza güzel katkılar sağladı.”

Etiketler:

Demo Talebi

Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.

Demo Talebinde Bulunun

Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email