İLETİŞİM DEMO TALEBİ

Kom: Nebim V3 ile Bölümler Arası Koordinasyonu Güçlendirerek Daha Hızlı Aksiyonlar Almaya Başladık

Kadın, erkek ve çocuğa yönelik hazırladığı koleksiyonlar ile çamaşırdan, mayoya uzanan geniş bir ürün yelpazesi sunan, mayo ve iç çamaşırı sektöründe Türkiye’nin en büyük entegre tesisine sahip olan Kom Tekstil, tüm iş sürçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. Kom Finans Direktörü Selim Kastoryano Nebim V3 ERP ile ilgili görüşlerini paylaştı.

Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

“Kom 1950’li yılların başlarında kurulmuş neredeyse 70 yıllık bir şirket diyebiliriz. Türkiye’de kadın mayo denince ilk akla gelen markalardan biridir Kom. Sezonluk mayonun yanı sıra asıl olarak bir iç giyim üreticisidir. Sadece kadın iç giyim değil aynı zamanda erkek iç giyimi de üretir. Bu yönü ile diğer markalardan farklı bir pozisyondadır. Bugün Kom’un ürünlerini kendi mağazaları, Franchise mağazaları, internet mağazası, zincir mağazalar ve 1000’e yakın butik ve tuhafiyecide bulabilirsiniz. Satışlarımızın yarısını Kom kendi markası ya da başka markalar ile ihraç etmektedir. Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Marks & Spencer gibi tanınmış dünya markalarına da üretim yapmaktayız. Kom’u diğer markalardan ayıran en önemli özelliği nerdeyse entegre bir tesise sahip olması. Biz tedarikçilerden ipliği temin ederiz, sonrasında ipliği dokuruz, baskısını ya da boyasını üzerine yaparız, konfeksiyona veririz, konfeksiyon bölümünde önce kesilir, sonra dikilir, en sonunda paketlenip ürün satışa hazır hale gelir. Bütün bunlar Yenibosna’daki tesisimizde gerçekleşir.  Bu hızlı üretim Kom için bir avantajdır. Bunun yanına Kom’un kalitesini eklediğimizde tüketiciler için vazgeçilmez bir marka haline geliyor.   Aynı zamanda bizim yüksek kalite anlayışımızın yanı sıra övündüğümüz bir başka konu ise bünyemizde çalışan kadın personellerimizin sayısı. 500 – 550’ye yakın mavi yakalı personelin tamamı nerdeyse kadın çalışan olmasıdır.”   

Nebim V3 ile süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?

“Biz üç yıl önce kendimize bir hedef koyduk. Perakende sektörüne daha fazla yatırım hedefiydi bu. Fakat kullandığımız program bize bu hedefleri yakalamamızda pek yardımcı olamayacaktı.  O zamanlar uzun süre ERP araştırdık. Nebim ile iş birliği yapmaya karar verdik. Tabi Nebim’in çözümleri birçok perakendecinin kullandığı bir ERP programıydı. Sürekli yenileniyordu. Hızlıca Nebim’in ERP çözümü olan Nebim V3’e karar verdik. Çok da dar bir süremiz vardı biliyorsunuz. Eylül gibi karar verdik, önce yılbaşında geçmeye karar verdik, sonra da Şubat’ın sonuna erteledik. Nitekim 5.ayın sonunda geçişimizi yaptık. Neredeyse fabrika içerisindeki bütün fonksiyonlarımızı Nebim V3 ERP’de topladık. Üretim’den satın almaya, satıştan lojistiğe muhasebeden finansa ve insan kaynaklarına bütün bu departmanlarda Nebim uygulamalarına geçtik. Bunun yanı sıra ilave projeler gerçekleştirdik. Lojistik konusunda MNG ile entegrasyon yaptık. e-Mağazacılık konusunda hali hazırda İnveon ile entegre olmaya çalışıyoruz ve aynı zamanda İleti Yönetim Sisteminin de devreye girmesiyle bu konuda da şu anda Nebim ile projelerimiz devam ediyor. İşleyiş konusunda kumaşın satın alımından paketleme süreci, arada geçen bütün üretim süreci, tüm satış kanallarımız, toptancı kanalımız, perakende satış kanalımız, ihracat satış kanalımız bunun paralelinde satın alma, insan kaynakları modülümüz, finans muhasebe modülümüz, depo lojistik hepsi şu anda Nebim V3 ERP ile beraber yürüyor.”

Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?

“Yapılacak testler, anahtar kullanıcılar, kullanıcı eğitimleri her biri aslında belli zorlukları olan konular. Diğer taratan bence en önemli konulardan bir tanesi yönetimin sizin arkanızda olması ki ben yönetimin bir parçasıyım. Biz yönetimi arkamıza aldık ve öyle olunca proje daha hızlı ilerledi. Daha çabuk sorunları çözmeye çaba sarf ettik. Diğer taraftan da elimizde bir insan kaynağı vardı. Bilirsiniz insan kaynağı değişimi pek sevmez. Eski usul bu işe daha önce nasıl yaptıysa aynı şekilde yapmaya devam etmek ister. Biz bir şekilde onları ikna etmeye çalıştık. Yeni uygulamalar olacağını söyledik. İlk etapta belki iş yükünüz artacak dedik. Zamanla bu iş yükünün doğru bir şekilde azalacağını anlattık. Kimi personel için başarılı olduk, kimi personel için belki başarısız olduk. Kimileri aramızdan ayrıldı. Bazı pozisyonlar açıldı buraya eleman aldık. Ama şunu yapmadık; örneğin proje başında paralel iki sistemi beraber götürmedik. 2019 yılı itibari ile eski programı tamamen devre dışı bıraktık. Bu bir tercihti bizim için. Bence olması gereken de buydu. Çünkü iki projeyi paralel yürütecek insan kaynağımız mevcut değildi.”  

Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?

“En önemli faydalardan bir tanesi bizim farklı bir alt yapıya, Microsoft SQL Server’a geçiş yapmamız. Daha hızlı hareket edebilmemizi sağladı. Daha önce IBM Server’ ları kullanıyorduk. 2000’li yıllardan beri kullandığımız alt yapıydı. Bölümler arası entegrasyonu Nebim sayesinde sağladık. Kullanıcılar en azından bir işi yaptıkları zaman bundan sonra o yaptığı işi kimin etkilediğini daha iyi görebiliyor artık. Nebim V3 ERP bizim için bir zaman tasarrufu oldu. Özellikle mağazacılık kısmında müşteriye daha hızlı cevap vermemizi sağladı. Kasaya gelen müşterilerde hızlı bir şekilde sipariş alıp, faturasını kesip, e-Arşiv’ faturasını da müşteriye gönderdik. Raporlamamız daha hızlı oldu. Daha gelişmiş bir raporlama kullanıyoruz. Nebim’in kaç tane müşterisi var bilmiyorum ama tüm müşterilerine sağladığı global hizmetten faydalanıyoruz şu anda.”

Demo Talebi

Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.

Demo Talebinde Bulunun

Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email